Je hebt een betalingsachterstand voor je collegegeld bij Avans Hogeschool. Om dit op te lossen zijn er diverse mogelijkheden.
Oplossen van betalingsachterstand
Bij een betalingsachterstand stuurt Avans een eerste herinnering naar het mailadres dat je in Studielink hebt opgegeven. We vragen je om het openstaande bedrag direct aan Avans over te maken.
Na 2 weken nog niet betaald
Als je het bedrag niet binnen 2 weken betaald hebt, ontvang je een tweede herinnering om je betaling te voldoen. Vervolgens ontvang je na 2 weken nogmaals een herinnering en wordt je Avansaccount geblokkeerd. Je kunt dan niet meer deelnemen aan onderwijsactiviteiten en je hebt geen toegang meer tot je account. Je hebt hierbij de laatste mogelijkheid om zonder bijkomende kosten je betaling te doen.
Beëindiging inschrijving
Als je het bedrag niet binnen 16 kalenderdagen na de laatste herinnering overgemaakt hebt, beëindigen we je inschrijving vanaf de tweede maand na de verzenddatum van de laatste herinnering. Je ontvangt daarna een bericht over jouw uitschrijving.
Deurwaarder
Op basis van de uitschrijfdatum rekenen we opnieuw uit hoeveel collegegeld je nog moet betalen. Dit bedrag kun je niet meer betalen bij Avans, maar bij onze deurwaarder. Wacht hiervoor de brief met de instructie van de deurwaarder af. Betaal je toch bij Avans, dan laten wij aan de deurwaarder weten dat je (een deel van) het bedrag hebt betaald bij ons. De bijkomende kosten moet je alsnog voldoen bij de deurwaarder.
Het getuigschrift wordt pas afgegeven als je het verschuldigde collegegeld voor alle jaren van inschrijving volledig hebt betaald. En aan alle andere financiële verplichtingen hebt voldaan.
Opnieuw inschrijven
Als je het volledige openstaande bedrag én alle bijkomende kosten hebt betaald, kun je een nieuw verzoek tot inschrijving doen via studielink.nl. Doe je dat binnen een kort tijdsbestek, dan mag je je studie hervatten met een aansluitende inschrijving. Duurt het langer, dan kan de directie van de academie je verzoek om direct weer te starten weigeren.
Pas als je nieuwe inschrijving geregeld is, kun je weer deelnemen aan onderwijsactiviteiten en heb je weer toegang tot onderwijsfaciliteiten.
Bijzondere omstandigheden
Als je te maken hebt met bijzondere omstandigheden, neem dan contact op met een studentendecaan. De decaan kan je helpen om een verzoek in te dienen voor financiële ondersteuning op basis van het Studentenondersteuningsfonds of de Regeling Noodfonds voor studenten. In uitzonderlijke situaties heb je hier recht op.
Vragen
Heb je nog vragen over je betalingsachterstand of de gevolgen daarvan? Of heb je hulp nodig? Neem dan contact op met Student Support via 088 – 525 75 50 of dit contactformulier. We helpen je graag.