Fotomanipulatie met Adobe Photoshop

Welke leerling wil nou niet stralen naast idool of filmheld? En schitteren als ster op een filmposter. Met de Adobe Photoshop kan het! Met dit professionele programma leren uw leerlingen afbeeldingen bewerken en manipuleren. Het wordt veel gebruikt in de media.

Een fotoshoot gevolgd door een paar uur photoshoppen met als resultaat fonkelende ogen, bleke huid en een volmaakt figuur. Het misleidende beeldresultaat zien we in glossy magazines. Het wordt bewonderd en voor waar aangenomen en leidt tot extra verkoop van de bladen. Ook in filmposters probeert men de sfeer van de film te vangen in het beeld om mensen daarmee naar de bioscoop te lokken. Spanning en sensatie, sentimenteel of juist humoristisch. Het beeld communiceert met de waarnemer.

In deze workshop maken uw leerlingen een fotomontage van een zelfportret en een filmposter naar keuze. Misschien kan hij of zij mensen misleiden met een poster en zien ze de held die ze zouden willen zijn. Uw leerlingen spelen de hoofdrol. Vraag hen daarom om een digitale foto van zichzelf mee te nemen.

De opleiding Communication & Multimedia Design verzorgt de workshop.

• Duur: 1,5 uur
  • Locatie: op uw school
  • Periode: hele jaar
  • Inschrijving: groepsinschrijving