Avans Hogeschool organiseert online Open avonden

Omdat de Open avond van 18 maart niet door kon gaan vanwege maatregelen rondom het coronavirus, geeft Avans Hogeschool studiekiezers en hun ouders online studievoorlichting op dinsdag 31 maart, woensdag 1 april en donderdag 2 april.

De meeste voltijd- en duaalopleidingen geven presentaties tijdens de online Open avonden. Iedere avond zijn er 2 voorlichtingsrondes van 19.00 - 20.00 uur en van 20.00 - 21.00 uur. Docenten en studenten vertellen over de bachelor en Associate degree-opleidingen van Avans in Breda, Den Bosch, Roosendaal en Tilburg en hoe het is om bij Avans te studeren. Ondertussen kunnen studiekiezers vragen stellen via de chat. Er zijn ook 2 algemene presentaties: de een over ‘De overstap van havo/vwo naar hbo’ en de ander over 'Jouw stap na het mbo’.

Studiekiezers die vragen hebben over aanmelden, de toelating, huisvesting of over hun persoonlijke omstandigheden kunnen deze via Whatsapp stellen aan de Studenten Informatie Balie, die speciaal geopend is tijdens de online Open avonden.

Op deze manier krijgen studiekiezers (en hun ouders) toch de informatie die hen helpt om een studiekeuze te maken.  Alle voorlichtingen nemen we op zodat ze op een later tijdstip ook nog terug te zien zijn op www.avans.nl.

Aanmelden voor de online Open avonden

Studiekiezers melden zich vooraf aan en stellen hun eigen programma samen met de presentatie(s) die ze willen volgen. Ouders zijn van harte welkom om samen met hun zoon of dochter mee te kijken naar de presentaties en kunnen ook vragen stellen. Zij hoeven zich niet apart aan te melden.

Aanmelddeadline verschoven naar 1 juni

Studiekiezers krijgen vanwege de coronamaatregelen meer tijd om zich aan te melden voor een hbo-opleiding. De reguliere aanmelddeadline is verschoven van 1 mei naar 1 juni.