Vóór 1 mei inschrijven voor opleiding

Door de nieuwe wet ‘Kwaliteit in Verscheidenheid’ zijn er een aantal dingen veranderd in het hoger onderwijs. Een aantal van deze veranderingen heeft te maken met het inschrijven voor een opleiding bij een hogeschool. Voor aankomende studenten van Avans Hogeschool is het belangrijk om te weten dat de deadline voor het aanmelden bij een studie in de meeste gevallen 1 mei is. Er bestaan verschillen tussen bijvoorbeeld voltijd-, deeltijd- en lotingsopleidingen. Avans Hogeschool licht op avans.nl bij elke opleiding toe welke aanmelddatum geldt.

Juiste studiekeuze
Door deze maatregel hebben hogescholen en universiteiten genoeg tijd om te checken of een student de juiste studiekeuze heeft gemaakt. Avans Hogeschool heeft dit proces al helemaal uitgekristalliseerd. Zo’n studiekeuzecheck gebeurt bij Avans in de vorm van een intake. Deze is in de meeste gevallen verplicht.

Bij aanmelding ná 1 mei vervalt het automatische recht op toelating. De Toelatingscommissie van Avans Hogeschool beoordeelt of de kandidaat alsnog kan deelnemen aan de intake.

Avans Hogeschool: barstensvol talent
Avans Hogeschool heeft 54 hbo-opleidingen, 28.000 studenten en 2.250 medewerkers. Behoort al jarenlang tot de top 3 van hogescholen van Nederland. En heeft locaties in Breda, Den Bosch en Tilburg. Avans legt de lat hoog. Ook voor zichzelf. Persoonlijke aandacht staat voorop: niemand is een nummer. Studenten worden uitgedaagd om zich te ontwikkelen en grenzen te verleggen. En Avans doet onderzoek voor bedrijven, instellingen en overheden. In Brabant én daarbuiten.