Bepaal jouw stem tijdens het Bossche Studentendebat bij Avans

De Provinciale Statenverkiezingen staan voor de deur. Op 15 maart mogen we weer naar de stembus om onze stem te laten horen. Een belangrijke verkiezing, want in de provincie maken ze straks de keuzes voor jouw toekomst. Avans Hogeschool organiseert dit jaar voor het eerst het Bossche Studentendebat. In het debat wordt ingegaan op thema’s die belangrijk zijn voor jou als student en als jongere.

Avans Verkiezingsdebat Den Bosch

Maatschappelijke thema’s

AMR-lid en Avansstudent Communicatie Luc Goos organiseert het debat samen met Ralph van Ierland, D66-lid en student aan de TU/e. Luc: “Het debat is belangrijk omdat de provincie veel meer invloed heeft dan we denken op bijvoorbeeld het OV en wonen. Als je nog niet weet wat je gaat stemmen: kom vooral!”

Avans faciliteert de avond omdat we ons inzetten voor maatschappelijke thema’s. De belangrijkste thema’s voor studenten passeren deze avond de revue. Denk aan ruimtelijke ordening en woningnood. Het klimaat, de stikstofcrisis. Maar ook het openbaar vervoer, zoals nachttreinen.
De partijen VVD, CDA, D66, Groenlinks, PVV, BBB en SP schuiven aan om hun plannen om over deze thema’s te delen en met elkaar in debat te gaan. Freelance journalist Jan Peels is debatleider.

Locatie

Het debat vindt plaats op maandag 13 maart bij Avans Hogeschool Den Bosch, in het Atrium van de locatie Onderwijsboulevard en duurt van 19.00 tot 21.00 uur. Jij komt toch ook? Meld je snel aan