Studenten doneren € 8.000 aan WensAmbulance Brabant

Ieder jaar kiest de organisatie van de INTRO Festivals een goed doel, waar samen met de studenten geld voor wordt opgehaald. Net als in de afgelopen edities is de keuze in 2022 gevallen op de Stichting WensAmbulance Brabant. Deze stichting vervoert mensen uit heel Brabant en aangrenzende regio’s die niet meer lang te leven hebben.

Ieder mens heeft een laatste wens; WensAmbulance Brabant realiseert honderden wensreizen per jaar voor terminale mensen, die aangepast vervoer en begeleiding nodig hebben, naar hun laatste wens.

Dit jaar hebben we de inzamelingsactie gekoppeld aan 1 van onze duurzaamheidsactiviteiten. De borg (€ 1) die de studenten betaalden voor een hardcup op de HBO INTRO Festivals werd 1 op 1 gedoneerd aan de Stichting WensAmbulance Brabant. Vooraf werd met een steekproef gevraagd aan de studenten of ze hiermee akkoord gingen, en dat was overduidelijk het geval.

25 wensreizen dankzij donatie

Dit betekent dat we een bedrag van € 8.000 hebben kunnen doneren aan ons goede doel. Concreet gevolg van onze donatie is dat de Stichting WensAmbulance Brabant het komende jaar ongeveer 25 wensreizen van terminaal zieke mensen kan realiseren. Dit allemaal dus mogelijk gemaakt door de studenten van Avans en BUas uit Breda en Avans, Koning Willem 1 College, Yuverta, HAS en Fontys uit Den Bosch.

Op woensdag 9 november jl. overhandigde Ruud Walenberg van Avans, uiteraard namens de studenten van alle genoemde hogescholen, de cheque aan Riny van der Donk en zijn collega’s van de Stichting WensAmbulance Brabant.