Gemeenteraad akkoord met nieuwe onderwijslocatie en studentenwoningen

De gemeenteraad Den Bosch heeft dinsdagavond 4 oktober unaniem ingestemd met het bestemmingsplan voor de bouw van een nieuwe onderwijslocatie voor Avans Hogeschool en 125 nieuwe studentenwoningen van BrabantWonen. Deze worden gebouwd aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch, tegenover de huidige locatie van Avans Hogeschool.

Naast een nieuw onderwijsgebouw en nieuwe studentenwoningen, komt er ook een ondergrondse parkeergarage en een groene buitenruimte. Avans en BrabantWonen hopen na de zomer van 2023 te kunnen starten met bouwen. 1,5 jaar later, begin 2025, staat de oplevering gepland.

Uitbreiden

Het is al langer de wens van Avans om uit te breiden op de Onderwijsboulevard. Vanwege de enorme groei van het aantal studenten, huurt Avans nu diverse panden in Den Bosch om plaats te bieden aan al haar studenten. Straks krijgen zij weer een plek op de Onderwijsboulevard. De bouw van in totaal 125 woningen voor studenten komt tegemoet aan de huidige woningnood onder studenten.

Avans en BrabantWonen zien de nieuwbouwlocatie als een aanwinst voor de stad en zijn dan ook blij met het akkoord van de gemeenteraad.

Meer info

Meer informatie en impressies vind je op deze pagina.