Derde editie Smart Cities in Smart Regions

Op 20 april start het 3-daagse congres 'Smart Cities in Smart Regions' in Breda. De conferentie is een internationaal co-creatief forum rond verslimming en verduurzaming van steden en regio's.

Urban Living Lab Breda organiseert de conferentie, samen met Avans Hogeschool en Breda University of Applied Sciences. Ze werken daarin nauw samen met de gemeente Breda, LAB University of Applied Sciences (FI) en een aantal internationale, nationale en regionale partners.

Verslimmen en verduurzamen

De conferentie op 20, 21 en 22 april in Breda is een internationaal co-creatief forum. We ontmoeten elkaar en bespreken de nieuwste ideeën en vraagstukken die verband houden met het verslimmen en verduurzamen van steden en regio’s. Daarvoor nodigen we denkers, planners, praktijkmensen, academici en experts uit het bedrijfsleven en de publieke sector uit, net als inwoners van Breda en studenten.

De officiële opening van de conferentie is in handen van de Bredase burgemeester Paul Depla, Jacomine Ravensbergen (Avans Hogeschool) en Nico van Os (Breda University of Applied Science). Daarna is er een breed aanbod van keynotes, wetenschappelijke presentaties, postersessies, workshops en interactieve discussies.

Congresthema's

De congresthema’s zijn:

Active citizenship & Smart City infrastructure Design

Nieuwe slimme technologieën bieden toenemende kansen voor actief burgerschap. Technologie kan samen met gerelateerde participatie- en planningsprocessen worden gebruikt bij de ontwikkeling van oplossingen voor stedelijke infrastructuur die de weerbaarheid tegen klimaatverandering aanpakken.

Design, technologie & digitalisering

Dit omvat design thinking, service design, co-design, innovatietheorie en praktijkgerelateerde vraagstukken met zowel tech als non-tech focus.

Circulaire economie en ondernemerschap

Oplossingen voor de circulaire economie spelen een sleutelrol bij het oplossen van 's werelds grootste uitdagingen, zoals klimaatcrises, natuurlijk verlies en overconsumptie van natuurlijke hulpbronnen.

Informatie en aanmelden

De conferentie Smart Cities in Smart Regions 2022 vindt plaats van 20 tot en met 22 april op verschillende locaties in Breda.

Meer informatie en tickets zijn te vinden op de site van Urban Living Lab Breda