Workshop reclameposter voor een nutteloos product

Reclame maken is de kunst van het verleiden. Op een creatieve manier ontdekken leerlingen met de vakken techniek, O&O, maatschappijleer of management en organisatie dat tijdens deze workshop.

De vraag om een reclameposter te maken voor een nutteloos product lijkt…. inderdaad, nutteloos. Als consument krijg je dagelijks veel producten te zien die voor jou ook echt nutteloos zijn. Omdat je ze gewoon niet nodig hebt. Wat moet uw leerling bijvoorbeeld met een elektrische buxusschaar of met de modernste lichtgewicht rollator?

Kunst van het verleiden

Toch gaan we in deze workshop zoiets proberen. Want reclame maken is de kunst van verleiden. De nieuwste iPhone verkopen aan een jonge, hippe doelgroep is geen kunst. Maar probeer diezelfde iPhone maar eens te verkopen aan bijvoorbeeld een oma. In de workshop bedenken de leerlingen eerst zo veel mogelijk ideeën om een nutteloos product nuttig te maken voor een doelgroep. Vervolgens werken ze een of meer ideeën uit in een reclameposter. Voor leerlingen met de vakken techniek, O&O, maatschappijleer of Management en organisatie een aansprekende manier om hun creativiteit te leren gebruiken. En zo wordt een nutteloze opdracht toch heel nuttig.

De opleiding Communication & Multimedia Design verzorgt deze workshop.

• Duur: 3 uur.
  • Locatie: op uw school.
  • Periode: tweede helft schooljaar.
  • Inschrijving: Groepsinschrijving.

• Voor: havo/vwo, onderbouw en bovenbouw.
  • Profiel/vakgebied: Economie & Maatschappij, multimedia & design, management & organisatie, techniek, onderzoek & ontwerpen