Jouw baan
Wat kun je worden na de hbo-opleiding Communication & Multimedia Design? Je gaat werken bij een communicatie- of mediabureau. Een gamestudio kan natuurlijk ook. Of je werkt bij een bank als interaction designer. Overal waar ze je creativiteit maar kunnen gebruiken. Je bent breed inzetbaar. Verzint nieuwe multimediatoepassingen die vernieuwend, speels en functioneel zijn. Je kansen en doorgroeimogelijkheden zijn goed. Sommige studenten krijgen al een baan voordat ze zijn afgestudeerd. Of je start je eigen bedrijf.
Onze CMD-afgestudeerden werken als projectmanager bij Partout Interactive. Als webmaster bij Rendement Uitgeverij. Interaction designer bij Fabrique. Als zelfstandig multimediaontwerper. User Experience designer by PIT. Projectmanager bij E-sites. Als freelance graphic designer. Creative developer bij Groowup Reclame & Internet. Interaction designer bij Fresheads, Junior designer bij Lightmaker. New media designer bij EDHV. Vormgever nieuwe media bij Interpolis. Intranetadviseur bij de Rabobank. Designer bij Bol.com. Zelfstandig filmmaker. Junior Art Director bij BOEMM. Of bijvoorbeeld Designer bij Eden Spiekermann.
Mogelijke beroepen na deze opleiding
Interactie ontwerper
Je houdt je bezig met de interactie en gebruiksvriendelijkheid van websites en applicaties.
Informatiearchitect
Je brengt structuur in grote hoeveelheden informatie. Bijvoorbeeld op een website. Je zorgt ervoor dat informatie in de juiste vorm wordt aangeboden bij de doelgroep. En op de juiste plaats.
Projectleider digitale media
Je werkt aan de realisatie van (grote) interactieve projecten. Je vertaalt de wensen van de klant in projectplannen. En geeft het projectteam richting en sturing.
Multimedia ontwerper
Je zet de juiste techniek en een onderscheidend design in. Die past bij de vraag van de opdrachtgever.
Webdesigner
Je geeft websites vorm. Je richt je op de frontend (de vormgeving) en de backend (de technische ontwikkeling) van websites. Je bouwt interactieve en dynamische websites.
Communicatiestrateeg
Je richt je op effectieve communicatie met de doelgroep. Je bedenkt via welk medium je een boodschap overbrengt aan je doelgroep. En op welke manier. Zodat het aansluit bij de communicatiedoelstellingen.