Verbouwing OpenX in Breda gaat eind januari van start

Avans Hogeschool start eind deze maand met een grote verbouwing op locatie Hogeschoollaan in Breda. We gaan flink vernieuwen en verduurzamen.

Impressie van de entree van OpenX

Het bijzondere gebouwdeel van Xplora, zo’n 5.000 m2 groot, wordt verbouwd tot OpenX: een fysieke landingsplaats voor ondernemerschap, interdisciplinair onderwijs en onderzoek. Het is de eerste stap in de transformatie van het gebouw volgens de Ambitie 2025 van Avans. In het najaar van 2023 zal OpenX haar deuren openen.

Sarah Wilton, lid van het College van Bestuur van Avans Hogeschool, ondertekende 11 januari de overeenkomsten met Bouwbedrijf Boot en Unica B.V. Het ontwerp van OpenX is afkomstig van Rienks Architects in samenwerking met installatieadviesbureau Sinis. Het projectmanagement wordt uitgevoerd Qwinq.