Business Innovation voltijd hbo

Change The Game

Change The Game

Tweedejaars studenten Business Innovation Stephanie Smarius, Noa Stevens, Sacha Denissen en Tess van Rooij ontwikkelden in 20 weken in projectvorm een workshop: Change The Game.

Warm maken voor duurzaamheid

 In deze workshop ontdekken medewerkers van bedrijven met welke Sustainable Development Goals zij de meeste feeling hebben. De workshop is een manier om medewerkers te betrekken bij de duurzaamheidstransitie. Daarbij staan duurzaamheid en transitiedoelstellingen van het bedrijf centraal. Na de workshop krijgt het bedrijf een roadmap mee naar huis met vragen: wat doe je morgen, over een halfjaar en over een jaar?

Tess van Rooij: “Ik denk dat ik voor het hele team spreek als ik zeg dat dit tot nu toe het hoogtepunt in de opleiding is. We zijn aan de slag gegaan met een opdracht vanuit DeltaZuid, een communicatieadviesbureau. De workshop is een vervolg op een eerder uitgevoerde bedrijfsscan van DeltaZuid. We hebben de Sustainable Development Goals onderzocht. Vanuit daar zijn we gestart met de opzet van de workshop rondom het thema duurzaamheid. We deden dit niet alleen, we kregen hulp van 2 bedrijfsbegeleiders. We hebben veel geleerd over duurzaamheid en een businessplan opstellen. Het is een project met veel mogelijkheden.”

Begeleiding en groei

“De eerste weken kregen we vooral begeleiding over het begrip duurzaamheid en hoe je dit als inspiratiebron gebruikt. Daarna gingen we aan de slag met de inhoud van een workshop. Het opzetten van onze workshop was ‘echt een breinbreker’, zoals Stephanie Smarius altijd zegt. Het is zeker geen makkelijke taak om alle onderdelen op elkaar aan te laten sluiten en hier een mooi resultaat uit te krijgen. Door verschillende testen te doen gedurende 20 weken blijf je de workshop professionaliseren. Door dit project zijn wij als team enorm gegroeid in onze persoonlijke ontwikkeling. Ook op het gebied van design, creativiteit, kritisch denkvermogen, ondernemen en representativiteit hebben we veel geleerd.”

Positieve reacties

“We hebben nu een workshop ontwikkeld waar we trots op zijn. Ik weet niet hoe het voelt om een eigen bedrijf te hebben, maar ik kan me voorstellen dat het voelt alsof het je kind is. Dit was voor ons ook zo. Het einde van de 20 weken is voor ons niet de eindstreep. Wij wilden dat iedereen onze workshop zou zien. Wij zijn geïnterviewd door SDGS on stage en staan met het artikel op de website. Dit heeft veel positieve reacties opgeleverd en de vraag naar de workshop vergroot." 

Op de markt brengen

"Momenteel zijn we nog steeds bezig met het professionaliseren van de workshop, zodat we die op de markt kunnen brengen. Ons project is dus nog lang niet afgelopen. Het is gaaf om te zien dat er vraag is naar iets wat je zelf hebt ontwikkeld. Onze begeleiders zijn er nog nauw bij betrokken. Ze helpen graag in het verder ontwikkelen van zowel onze persoonlijke skills als die van ons team. Wij geloven dat deze workshop een opstapje is naar onze carrière als Business Innovator. Moeten wij nog meer zeggen?”