onderzoek kenniskring

Pascal Roeyen

Pascal Roeyen

Pascal is als kenniskringlid verbonden aan het lectoraat Brein en Leren. Daarnaast werkt Pascal als Senior Docent Marketing bij de opleiding Commerciële Economie van de Academie voor Waardecreatie en Ondernemerschap.

Loopbaan

Pascal heeft naast zijn studie Docent Algemene Economie en Master of Arts in Marketing ruim 30 jaar ervaring in Marketing en Geïntegreerde Marketingcommunicatie. Voor zijn baan als Senior Docent Marketing, Strategy en Persuasive Communication bij Avans Hogeschool werkte hij als B-level executive voor verschillende nationale en internationale premiummerken. 2 van deze internationale bedrijven, McDonald’s en Mercedes-Benz, staan in de top 15 van beste mondiale merken van Interbrand's Top 100 Brands Report.

Naast onderwijstaken heeft Pascal ook een aantal jaar als docent-onderzoeker deelgenomen aan het lectoraat New Marketing waar hij onderzoek heeft gedaan naar jongeren en merken. Als professional is hij vooral geïnteresseerd in de ontwikkelingen binnen het vakgebied marketing en onderwijs. Pascal is sinds september 2022 docent-onderzoeker bij het lectoraat Brein en Leren.

Beoordeling van beroepsprestaties

Tijdens de studie moeten studenten de theoretische kennis toepassen in de vorm van een beroepsproduct. Dit product sluit aan bij taken die horen bij een specifiek werkveld. Het is van belang dat de beroepsproducten door docenten, zonder vooroordelen over de student, op eenduidige manier worden beoordeeld. Pascal heeft onderzoek gedaan naar de ‘Bias en validiteit bij de beoordeling van beroepsprestaties’.

Keuzevrijheid

Vanaf het studiejaar 2024/2025 krijgen studenten bij Avans meer vrijheid om hun eigen leerroute te bepalen. Iedere student krijgt minimaal 25% keuzevrijheid binnen zijn curriculum. Van studenten wordt verwacht dat zij een weloverwogen keuze voor een module maken die past bij hun doelen, interesses, kwaliteiten en idealen die voor de opleiding en de maatschappij belangrijk en relevant zijn. Momenteel doet Pascal onderzoek naar de factoren die studenten in meer of mindere mate belangrijk vinden bij de keuze van een module.