Commerciële Economie deeltijd hbo

Carrièreperspectieven

Het is mogelijk om in 4 jaar je bachelordiploma te halen. In het laatste jaar leg je de basis om je verder te ontwikkelen tot een succesvolle professional. Met deze veelzijdige opleiding heb je carrièremogelijkheden bij allerlei organisaties. Bijvoorbeeld productiebedrijven, handelsondernemingen, banken en verzekeringsmaatschappijen. Een mooie sales- of marketingmanagementfunctie op niveau komt binnen je bereik.

Potentiële beroepen

  • Salesmanager
    Als salesmanager ben je verantwoordelijk voor de verkoop van producten of diensten. Ook geef je leiding aan een team van verkopers, vertegenwoordigers en accountmanagers. De salesmanager zet de commerciële koers van het bedrijf uit en stuurt bij als dat nodig is.
  • (Key-)Accountmanager
    Je fungeert als intermediair tussen een klant en de organisatie die je vertegenwoordigt. Het vak accountmanagement is een combinatie van relatiebeheer en sales.
  • Exportmanager
    De exportmanager houdt zich bezig met de in- en verkoop van Nederlandse producten in het buitenland.
  • Inkoper
    Als inkoper ben je verantwoordelijk voor de inkoop en of het inkoopbeleid van goederen of diensten bij leveranciers van je eigen organisatie.
  • Business Development Manager
    Een business development manager is iemand die binnen een bedrijf de afzetmarkt uitbreidt voor het product of de dienst waarin het bedrijf gespecialiseerd is.
  • Marketingmanager
    Je hebt de leiding over de marketingafdeling binnen een organisatie. Je analyseert de wensen en behoeften van potentiële en huidige klanten en stemt hier vervolgens de marketingactiviteiten op af. Je uiteindelijke doel is om producten of diensten van het bedrijf te verkopen.
  • Productmanager
    Als productmanager ben je verantwoordelijk voor de complete levenscyclus van een product, waaronder de productontwikkeling, marketing, financiële resultaten en kwaliteitszorg.
  • Brandmanager
    Je werkt aan het vergroten van het marktaandeel van een product, bedrijf of merk. Daarbij denk je mee over de marketingstrategie, initieer je campagnes en begeleid je de introductie van nieuwe producten.