projecten

Van mechanica voor de klas naar mechanica voor de student

Studenten van de opleiding Mechatronica aan de Avans Hogeschool missen kwalitatieve en tijdige feedback. Daarom wordt een lesprogramma ontwikkeld met een digitale formatieve toetsingsmethode die studenten voorziet van gepersonaliseerde feedback.

Bekijk project

Zelfregulatie van zelfstudie

Om op succesvolle wijze invulling te kunnen geven aan de vereiste zelfstudie, moeten studenten hun zelfstudie beter kunnen reguleren. Dit project onderzoekt een methode om studenten hierin te ondersteunen.

Bekijk project

Voorbeeldig leren van voorbeelden en oefenproblemen

Hoe en wanneer leer je het best van (video)voorbeelden? En wanneer moet je leertaken zelf oefenen? Dit langjarig project gaat in op beide vragen.

Bekijk project

Kritisch leren denken: onbevooroordeeld redeneren

Kritisch denken is een belangrijke competentie voor hbo-studenten. Dit langjarige project richt zich op de vraag welke onderwijsmethoden het effectiefst zijn om kritisch denken aan te leren.

Bekijk project

Kritisch denken doceren

Docenten spelen een cruciale rol in het bevorderen van kritisch denken bij studenten. Dit langjarige project richt zich op de vraag hoe je docenten hierin het beste kunt ondersteunen.

Bekijk project

Kritische reflectie

Voor de visitatie op 10 oktober 2019 schreef het lectoraat Brein en Leren een kritische reflectie. 

Lees de reflectie