Voorbeeldig leren van voorbeelden en oefenproblemen Hoe en wanneer leer je het best van (video)voorbeelden? En wanneer moet je leertaken zelf oefenen? Dit langjarig project gaat in op beide vragen. Bekijk project
Van mechanica voor de klas naar mechanica voor de student Studenten van de opleiding Mechatronica aan de Avans Hogeschool missen kwalitatieve en tijdige feedback. Daarom wordt een lesprogramma ontwikkeld met een digitale formatieve toetsingsmethode die studenten voorziet van gepersonaliseerde feedback. Bekijk project
Zelfregulatie van zelfstudie Om op succesvolle wijze invulling te kunnen geven aan de vereiste zelfstudie, moeten studenten hun zelfstudie beter kunnen reguleren. Dit project onderzoekt een methode om studenten hierin te ondersteunen. Bekijk project
Kritisch leren denken: onbevooroordeeld redeneren Kritisch denken is een belangrijke competentie voor hbo-studenten. Dit langjarige project richt zich op de vraag welke onderwijsmethoden het effectiefst zijn om kritisch denken aan te leren. Bekijk project
Kritisch denken doceren Docenten spelen een cruciale rol in het bevorderen van kritisch denken bij studenten. Dit langjarige project richt zich op de vraag hoe je docenten hierin het beste kunt ondersteunen. Bekijk project