Marco Kuijten

Marco Kuijten

Marco Kuijten is kenniskringlid bij het lectoraat New Marketing.

Marco Kuijten is docent bij de opleiding Commerciële Economie (CE) in Den Bosch. Hij geeft les in de exacte vakken binnen deze opleiding: statistiek en bedrijfseconomie. Ook begeleidt hij CE-studenten tijdens hun projecten, stages en afstuderen. Zijn expertise is marktonderzoek, data analyse en financiën.

Opleiding

Marco studeerde Automatiseringselektronica aan de mts. Daarna ontwikkelde hij zich pas op het commerciële vlak. Eerst volgde hij de opleiding HEAO-CE bij Avans in Den Bosch. Daarna een masteropleiding Controlling bij de Open Universiteit.

Loopbaan

Zijn kennis van techniek, marketing en financiën paste hij vooral toe op de commerciële afdelingen bij technische bedrijven, maar hij werkte ook als data-analist bij een marktonderzoeksbureau. Het onderwijs heeft Marco echter altijd getrokken en was een van de drijfveren om zijn mastertitel te behalen. Toen hij op zijn ‘oude’ Avans terecht kon bij de opleiding Commerciële Economie, hoefde hij niet lang na te denken. Op termijn hoopt Marco te gaan promoveren.

Onderzoek

Na een onderzoek en diverse publicaties over de deeleconomie houdt Marco zich nu voornamelijk bezig met de marketeer van de toekomst. Het vakgebied Marketing is aan een herziening toe maar waar moet deze verandering vandaan komen en hoe moet die er uit zien? In zijn onderzoek gaat Marco samen met studenten en het bedrijfsleven op onderzoek om kansen te ontdekken voor de New Marketeer. De inzichten en resultaten uit dit onderzoek vloeien direct terug in het onderwijs. Zodat de studenten van nu letterlijk de marketeers van morgen worden.