Locatie
1e Startmaand
Duur
kosten
In de cursus Huidige en gewenste identiteit leer je hoe je het imago van een organisatie of merk beïnvloedt. Bijvoorbeeld door de huisstijl, tone of voice of het gedrag aan te passen.
Een sterk imago vormt de sleutel tot het succes van een organisatie of merk. De beurskoers is hoger, klanten zijn trouwer en medewerkers loyaler. Daarom is er de afgelopen jaren steeds meer aandacht gekomen voor corporate communicatie waarbij identiteits- en imagobeleid centraal staat. Het doel is om de gewenste identiteit en het gewenste imago overeen te laten komen. De doelgroep ziet jouw organisatie dan precies op de manier zoals jij dat wil.
In deze cursus leer je hoe je met behulp van een GAP-analyse de verschillen tussen de identiteit en het imago van een organisatie in kaart kunt brengen. Ook leer je hoe je als communicatieprofessional door de inzet van het Corporate Identity Mix-model de verschillen overbrugt. En zo dus het imago positief beïnvloedt.