Kris Kok student deeltijd Avans Hogeschool

Van ondernemer tot student

Het inspirerende verhaal van Kris Kok toont hoe hij op latere leeftijd zijn carrière veranderde door zich om te scholen. Kris, een 40-jarige ondernemer en vader van 2 kinderen, besloot 2 jaar geleden zijn passie te volgen en zich in te schrijven voor de deeltijdopleiding Business IT & Management (BIM) bij Avans. Hoewel hij geen ervaring had in IT, was hij vastberaden om deze nieuwe uitdaging aan te gaan.

Van ondernemer tot student

Vanaf het eerste moment bleek de BIM-opleiding een openbaring voor Kris. Hoewel hij geen achtergrond in IT had, gaf zijn ervaring als ondernemer hem een unieke invalshoek op de lesstof. Hij besloot zijn winkel die deel uitmaakte van een franchiseketen te verkopen, zodat hij zich volledig op zijn studie kon concentreren. Inmiddels zit Kris in zijn derde jaar van de vierjarige opleiding.

Stage bij gemeente Oosterhout

Via Avans Hogeschool kreeg Kris de kans om stage te lopen als functioneel beheerder bij de gemeente Oosterhout, een ervaring die cruciaal was voor zijn ontwikkeling. Hij kon de theoretische kennis die hij opdeed tijdens zijn studie direct toepassen in de praktijk. Wat zijn begrip van IT-systemen en hun zakelijke toepassingen aanzienlijk versterkte.

Nieuwe carrière bij Satelliet Meubelen

Na zijn stage vond Kris een nieuwe uitdaging als business consultant bij Satelliet Meubelen. In deze rol benut hij zijn managementvaardigheden en technische kennis om bedrijfsbehoeften te vertalen naar IT-oplossingen. Én de directie te adviseren over technologische strategieën. Wat Kris het meest waardeert aan zijn huidige rol is de synergie tussen zijn studie en werk, waarbij hij voortdurend groeit en innoveert.

Een brede en diepgaande opleiding

Kris is gedreven om zichzelf verder te ontwikkelen en ziet een toekomst voor zichzelf in functies zoals projectmanagement, waar hij zijn gecombineerde kennis van IT en bedrijfsprocessen optimaal kan benutten. Hij benadrukt het belang van een goede mindset, die hem helpt om zijn studie, werk en gezinsleven in balans te houden. En moedigt anderen aan om hun passie te volgen en nieuwe wegen in te slaan, ongeacht hun leeftijd of achtergrond.

De opleiding Business IT & Management (BIM) aan Avans Hogeschool biedt de perfecte basis om jezelf te ontwikkelen en succesvol te worden in zowel de IT- als de bedrijfswereld.