Denis en Corina deeltijdopleiding Informatica Avans Hogeschool

Het succesverhaal van Denis en Corina

In de hectische wereld van deeltijdopleidingen en fulltimebanen ontmoeten we Denis en Corina, 2 gedreven studenten aan de deeltijdopleiding Informatica van Avans Hogeschool. Al tijdens hun opleiding bood Avans hen de kans om deel te nemen aan een uitdagend traineeship, gericht op het gebruik van softwareplatform Mendix voor diverse projecten, waaronder de bouw van de hogeschoolwebsite. Gezien hun passie voor softwareontwikkeling en de mogelijkheid om hun kennis te verdiepen, besloten ze de sprong te wagen en zich aan te melden voor dit unieke programma.

Uitdagend evenwicht

Corina, met haar 54 jaar, had een achtergrond in de farmacie. Haar keuze om zichzelf opnieuw uit te vinden en te laten omscholen tot informaticastudent getuigt van haar vastberadenheid om haar kennis uit te breiden en nieuwe terreinen te verkennen. Denis, 30 jaar, is afkomstig uit de logistieke wereld van de scheepvaart. Ook hij besloot zijn koers te wijzigen en de uitdagingen van de informatica aan te gaan.

Met hun volledige betrokkenheid bij het Mendix-traineeship gingen Denis en Corina fulltime aan de slag bij Avans. Dit opende de deur naar een uitdagend evenwicht tussen hun werkverplichtingen en de voortzetting van hun deeltijdstudie. Ze krijgen de nodige ruimte om zich te wijden aan hun deeltijdstudie en worden aangemoedigd om hun kennis uit te breiden en toe te passen in hun dagelijkse werkzaamheden.

Impact op studie en toekomst

Het traineeship begon met een intensieve kennismaking met Mendix, een platform dat de ontwikkeling van applicaties vereenvoudigt door middel van visuele modellering en weinig tot geen code. Denis en Corina werden ondergedompeld in de wereld van low-code development en ontdekten de veelzijdigheid van Mendix, waaronder het gebruik ervan voor websitebouw.

Terugkerend naar hun deeltijdopleiding Informatica brachten Denis en Corina niet alleen waardevolle praktijkervaring mee, maar ook een vernieuwde passie voor het vakgebied. Ze pasten Mendix toe in hun studieprojecten en deelden hun inzichten met medestudenten, waardoor ze een positieve invloed hadden op het leerproces van de hele groep.

Leven Lang Ontwikkelen in de praktijk

Het Mendix-traineeship bij Avans is niet alleen een kans voor Denis en Corina om hun informaticavaardigheden te verdiepen, maar ook een mooi voorbeeld van het concept 'Leven Lang Ontwikkelen'. Avans biedt studenten en werknemers de mogelijkheid om zichzelf voortdurend te ontwikkelen en aan te passen aan de snel veranderende eisen van de arbeidsmarkt.