Deeltijd studeren maakt Stephan zelfverzekerder

Stephan van Broekhoven is 33 jaar en werkt fulltime als quality engineer en lasdeskundige bij J. de Jonge Group in Vlaardingen. Daarnaast is hij derdejaars deeltijdstudent bij Avans Hogeschool. Stephan stort zich volledig op zijn carrière. De deeltijdopleiding Technische Bedrijfskunde helpt hem om stappen te maken binnen de organisatie waar hij werkt, maar ook op persoonlijk vlak.

Carrière

Voor Stephan is een wereld opengegaan bij J. de Jonge Group. Als QC Engineer werd hij geïnspireerd door het management en wist hij al snel dat hij door wilde groeien naar een managementfunctie. In een persoonlijk ontwikkelingsplan omschrijft Stephan zijn gebrek aan scholing op dit vlak. De ambitie van Stephan wordt enorm gewaardeerd door de directie, met het starten van de studie Technische Bedrijfskunde als resultaat.

Blij met keuze voor Avans

Stephan is blij met zijn keuze voor een deeltijdopleiding bij Avans. De studie is praktisch ingericht, waardoor de theorie direct toepasbaar is in de praktijk. “Als student doe je onderzoek waar je je collega’s bij nodig hebt. Het is leuk dat je draagvlak creëert binnen je organisatie. De handvatten die je hiervoor krijgt tijdens de lesdagen bij Avans helpen hier enorm bij. De examens bestaan uit verslagen en je onderzoek verwerk je in een eindpresentatie.”

Persoonlijke groei

Naast alle kennis, handvatten en tools die je als deeltijdstudent meekrijgt maak je ook een persoonlijke groei door. Tijdens de studie besteed je aandacht aan een persoonlijk ontwikkel- en activiteitenplan en leer je veel over communicatie. Stephan vat het als volgt samen: “Je wordt krachtiger en zelfverzekerder. Studeren naast mijn baan heeft mij al veel gebracht. Over 2 jaar ben ik afgestudeerd en mag ik mijn bachelordiploma Technische Bedrijfskunde in ontvangst nemen.”