Cursus Projectmatig werken in de zorg Avans Hogeschool

Projectmatig werken in de zorg

In de zorg wordt steeds meer projectmatig gewerkt. Als toekomstig (team)manager ga je projecten aansturen en in de cursus Projectmatig werken in de zorg leer je hiervoor de benodigde vaardigheden.

Projectvaardigheden leren

In de zorg zie je veel kwaliteitsprojecten, automatiseringsactiviteiten, klanttevredenheidsonderzoeken en verandertrajecten om een nieuwe werkwijze of protocol in te voeren. Om bij te kunnen dragen aan het succes van zulke projecten, heb je projectvaardigheden nodig. Die leer je in deze cursus.

Projectplan maken

Binnen je team werk je ook projectmatig. Veranderingen vormen een grote uitdaging voor jou als (team)manager. Niet iedereen staat er voor open. Daarom ontwikkel je een projectplan waarmee je wijzigingen succesvol doorvoert en verankert. Dit toont via welke weg je de veranderdoelen bereikt en wat de randvoorwaarden zijn.

Financiële consequenties berekenen

Een succesvolle verandering moet betaalbaar zijn en dat geldt ook voor de dienstverlening van je team. In de cursus leer je hoe je de financiële consequenties van een wijziging berekent. Hoe je deze in kaart brengt en hoe je een budgetoverzicht maakt. Dit verwerk je in het projectplan.

Specificaties cursus

Cursusspecificaties
Duur 7 bijeenkomsten in 7 weken
Lesdagen Donderdag 8.45 – 16.00 uur
Daarnaast zijn er 2 online consultatiemomenten mogelijk met de begeleidende docent.
Leslocatie Breda, Hogeschoollaan 1
Kosten cursus €1.815 inclusief toetsingskosten
Start Week van 27 januari 2025*
Aanmelden tot 17 december 2024*
Studiebelasting 16 uur zelfstudie per week, naast bijeenkomsten.
Toetsing Criteriumgericht interview op basis van groepsopdracht met bedrijfspresentatie.
Certificaat Na succesvolle afronding ontvang je een certificaat van deelname. Wil je de volledige opleiding volgen, dan kun je met jouw certificaat mogelijk vrijstellingen krijgen.
Microcredential De microcredential is een landelijk geregistreerd en erkend kwaliteitskeurmerk. Dit digitaal certificaat toont aan over welke kennis, vaardigheden en competenties je beschikt na afronding van de cursus.

* Onder voorbehoud

Toelatingsadvies

Wij adviseren een havo- of mbo niveau 4-diploma en een relevante werkplek om de studieopdrachten uit te voeren. Als je vragen hebt of je aanmeldt, krijg je een adviesgesprek met de studieadviseur, zodat je zeker weet dat de cursus goed aansluit.

Aanvullende info

Deze cursus is onderdeel van de Associate degree en deeltijdbacheloropleiding Management in de Zorg. Je volgt deze samen met studenten van de twee- of vierjarige deeltijdopleiding. We noemen het hier een cursus, binnen de opleiding hebben we het over een module.

Cursusvoorwaarden

Je hebt als cursist verschillende rechten en plichten. Lees meer over de cursusvoorwaarden.