Multichannel marketing

In de cursus Multichannel marketing ontwikkel je een plan om marketingdoelstellingen te realiseren. Als professional in marketingcommunicatie stimuleer je de verkoop door de juiste klantenbenadering.

Verschillende klantengroepen benaderen

Je stimuleert de verkoop van producten en diensten door mogelijke klanten op de juiste manier te benaderen. Potentiële klanten die zich nog oriënteren, benader je anders dan potentiële klanten die al weten dat ze een product willen afnemen, maar nog niet bij welk bedrijf. De aanpak bij vaste klanten is weer anders.

Marketingdoelstellingen realiseren

Je ontwikkelt een plan om de marketingdoelstellingen te realiseren bij verschillende doelgroepen of channels. Dat doe je met een creatieve mix van offline en online (marketing)communicatiemiddelen, die elkaar versterken. Je let daarbij op de inhoud. Met de optimale mix help je de organisatie haar marketingdoelstellingen te realiseren.

Je plan past bij de doelstellingen van de organisatie en bij de communicatiebehoeften en het communicatiegedrag van de doelgroep.

Specificaties cursus

Cursusspecificaties  
Duur 7 bijeenkomsten in 10 weken
Lesdagen Maandag van 14.40 - 21.30 uur (Breda)
Donderdag van 14.40 - 21.30 uur (Den Bosch)
Leslocatie Den Bosch, Onderwijsboulevard 215
Breda, Hogeschoollaan 1
Studiebelasting 12 uur zelfstudie per week, naast bijeenkomsten.
Toetsing Marketingcommunicatieplan bij een marketingvraagstuk.
Certificaat Na succesvolle afronding ontvang je een certificaat van deelname. Wil je de volledige opleiding volgen, dan kun je met jouw certificaat mogelijk vrijstellingen krijgen.
Kosten cursus €1.500 inclusief toetsingskosten
Start Maandag 7 november 2022 (Breda)
Donderdag 10 november 2022 (Den Bosch)
Aanmelden tot 10 oktober 2022

Toelatingsadvies

Wij adviseren een havo- of mbo niveau 4-diploma en een relevante werkplek om de studieopdrachten uit te voeren. Als je vragen hebt of je aanmeldt, krijg je een adviesgesprek met de studieadviseur, zodat je zeker weet dat de cursus goed aansluit.

Aanvullende info

Deze cursus is onderdeel van de bachelor of Associate degree deeltijdopleiding Communicatie, Commerciële Economie, Marketing Management en Ondernemerschap & Retail Management. Je volgt deze samen met studenten van de twee- of vierjarige deeltijdopleiding. We noemen het hier een cursus, binnen de opleiding hebben we het over een module.

Cursusvoorwaarden

Je hebt als cursist verschillende rechten en plichten. Lees meer over de cursusvoorwaarden.