Promotieonderzoek naar formatief handelen en docentprofessionalisering van start

Hoe kunnen docenten hun formatief handelen verbeteren en zich blijven professionaliseren? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Annemarieke Schepers, waarmee zij op 1 februari is gestart bij het lectoraat Brein en Leren, onderdeel van het Expertisecentrum Future-Proof Education.

Annemarieke Schepers van Future-Proof Education

Annemarieke wordt in dit onderzoek begeleid door Peter Verkoeijen (Avans Hogeschool/Erasmus Universiteit Rotterdam) en Dominique Sluijsmans (Hogeschool Rotterdam). Daarnaast werkt ze nauw samen met René Kneyber van Toetsrevolutie, dat het onderzoek financiert. Toetsrevolutie wil haar trainingen en adviezen laten informeren door onafhankelijk, praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek.

Bijdragen aan toekomstbestendig onderwijs

Voor het lectoraat Brein en Leren is dit een waardevolle samenwerking. Het onderzoek sluit namelijk perfect aan bij lopende studies binnen het lectoraat en bij de missie van Future-Proof Education: bijdragen aan toekomstbestendig onderwijs door onderzoek te doen voor, in én met de onderwijspraktijk.

Wil je meer weten over dit onderzoek of over formatief handelen? Neem contact op met het lectoraat Brein en Leren via [email protected].