Succesvolle bijeenkomst AI en techniek bij Avans OpenX

Op woensdag 31 januari was Avans OpenX de host van de bijeenkomst ‘Impact van AI op de Techniek’. Deze bijeenkomst trok ongeveer 75 partners, voornamelijk uit de maak-industrie.

Artificial Intelligence OpenX

De bijeenkomst werd geopend door Michele Fumarola, manager van Avans AI Accelerator. Als key-note speaker sprak hij over de ontwikkelingen en mogelijkheden van AI bij Avans, zowel in ons onderzoek en onderwijs als in de praktijk. Onze deeltijdstudenten deelden enthousiast hun ervaringen over het dagelijkse gebruik van AI in de praktijk. Hun presentaties boden waardevolle inzichten in hoe AI wordt toegepast in real-world scenario’s.

Na de presentaties was er tijd voor een borrel en netwerken. Docenten van de technische opleidingen en vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven vonden elkaar, waardoor onderwijs en praktijk dichter tot elkaar kwamen. Er zijn tijdens deze bijeenkomst belangrijke afspraken gemaakt en vervolgacties worden momenteel uitgezet.

Rondleiding door OpenX

De middag werd afgesloten met een korte rondleiding door OpenX: de plaats waar waar studenten, docenten, onderzoekers en ondernemers samenkomen.

De organisatie van dit relatie-evenement was in handen van de Academie voor Deeltijd. We kijken uit naar toekomstige evenementen waar we onze partners - en zij ons - kunnen blijven informeren en inspireren over de impact van AI.