Max Kleinherenbrink genomineerd voor HBO Held 2024

Avans Hogeschool draagt Max Kleinherenbrink voor als nominatie voor de HBO Held Verkiezing 2024 van de Vereniging Hogescholen, vanwege zijn tomeloze inzet voor meer diversiteit en inclusie binnen Avans. De winnaar wordt gekozen tijdens het VH-congres op 8 april 2024 en ontvangt een geldprijs ter waarde van een jaar collegegeld.

Max Kleinherenbrink kandidaat HBO Held

Max studeert Social Work in Breda en maakt deel uit van het designteam Diversiteit & Inclusie (D&I) van Avans. Hij is onder meer initiatiefnemer voor de genderinclusieve toiletten die Avans sinds 2022 heeft, en onlangs gaf hij tijdens de workshopmiddag over D&I een workshop over het gebruik van voornaamwoorden.

Diversiteit en inclusie kunnen niet wachten

“Ik vind de nominatie een mooie erkenning voor wat ik doe en waar ik voor sta”, aldus Max. “Inclusie is voor mij dat we allemaal in een ruimte zijn, maar we ook allemaal iets te zeggen hebben. Dus niet dat alsnog de dominante groep in de maatschappij het woord voert, maar dat iedereen dat kan en ieders stem even zwaar telt. En diversiteit en inclusie zijn geen zaken die even kunnen wachten, want ze kunnen voor een mensenleven heel bepalend zijn. Als student beïnvloedt het je studie en hoe je studeert bij Avans.”

Max is voorgedragen door de Academie voor Welzijn en Gezondheid en door de Avans Medezeggenschapsraad tot Avanskandidaat benoemd.

We vroegen de omgeving van Max waarom hij een absolute HBO Held is.

Vorig jaar schopten Lisa Heyman en Nick den Bol het tot de top 3 van de HBO Held verkiezing voor hun inzet voor de afstudeerboom.

Update: helaas heeft Max de finale niet gehaald.