Arlène Denissen nieuw lid College van Bestuur

De Raad van Toezicht van Avans Hogeschool heeft mevrouw Arlène Denissen (1965) als nieuw lid van het College van Bestuur benoemd. Zij is per 1 oktober, samen met waarnemend voorzitter Jacomine Ravensbergen en interim-bestuursleden Frank van Hout en Jan Bogerd, verantwoordelijk voor het dagelijks bestuur van de hogeschool. Arlène krijgt in ieder geval de aandachtsgebieden digitalisering, financiën, huisvesting en Human Resource Management in haar portefeuille.

Arlène is enthousiast over deze nieuwe uitdaging: “Avans Hogeschool staat bekend als een ambitieuze organisatie waar de student centraal staat. Ik kijk er ontzettend naar uit om kennis te maken met de mensen van Avans, want zij maken de ambitie mogelijk!”

Loopbaan

Arlène startte haar loopbaan bij grote commerciële bedrijven (EY, KPN, Philips) en heeft diverse management-, bestuurs- en directiefuncties bekleed op het brede vlak van bedrijfsvoering. Daarnaast heeft zij veelzijdige ervaring opgedaan in de onderwijssector, waaronder als directeur Financiën bij Fontys Hogeschool en bestuurder bij Signum Onderwijs. Vanaf 2021 is Arlène lid van het College van Bestuur van Albeda, opleidingsinstituut voor mbo en volwasseneneducatie, in Rotterdam.

Na haar bachelors in Marketing en International Relations en master of Business Administration aan de University of Wisconsin behaalde Arlène in 2014 haar post-master in Finance & Control aan Business Universiteit Nyenrode. Haar roots liggen op Curaçao, en ze woont in Eindhoven met haar echtgenoot en 2 zonen.

Reacties op komst Arlène

Jacomine Ravensbergen ziet uit naar de samenwerking met Arlène: “Haar warme persoonlijkheid past bij Avans en haar gecombineerde corporate en onderwijsachtergrond is een mooie aanvulling binnen het CvB.“

John Jorritsma, voorzitter van de Raad van Toezicht, vult aan: “Wij zijn als Raad van Toezicht erg blij met de benoeming van Arlène. Ze brengt een brede expertise mee, is mensgericht en in staat om een belangrijke rol te vervullen in de ambities van Avans.”