Nieuwbouw Onderwijsboulevard voor de zomervakantie van start

In Den Bosch gaat de bouw van een nieuwe onderwijslocatie voor Avans Hogeschool en 124 nieuwe studentenwoningen van BrabantWonen al voor de zomervakantie van start. Deze nieuwbouwlocatie ligt aan de Onderwijsboulevard, tegenover de huidige locatie van Avans Hogeschool.

Nieuwbouw Onderwijsboulevard Avans Hogeschool

Bouwbedrijf Van Wijnen Rosmalen verwacht ongeveer 2 jaar nodig te hebben om de nieuwbouw af te ronden. In juni 2025 staat de oplevering gepland. Naast een nieuw onderwijsgebouw en nieuwe studentenwoningen, komen er ook een ondergrondse parkeergarage en een groene buitenruimte.

Aanwinst

Avans en BrabantWonen zien de nieuwbouwlocatie als een aanwinst voor de stad. “We zijn blij dat de nieuwbouw binnenkort daadwerkelijk van start gaat”, vertelt Sarah Wilton-Wels van het College van Bestuur van Avans. “Voor Avans betekent dit dat studenten die nu op verschillende locaties in de stad studeren, straks een plek krijgen op de Onderwijsboulevard. Zo kunnen onze studenten makkelijker met elkaar samenwerken en kennis delen, over de opleidingen heen. Ook denken we dat de vibe van een campus positief bijdraagt aan hoe studenten zich bij ons voelen.”

Ook Harrie Windmüller, bestuurder bij BrabantWonen, is verheugd dat de bouw snel kan starten: “Met de bouw van 124 studentenwoningen komen we tegemoet aan de grote vraag naar studentenhuisvesting. De nieuwe woningen komen pal naast de onderwijsgebouwen, dichtbij de binnenstad en op loopafstand van het trein- en busstation. Die centrale ligging maakt het een uniek project voor ’Den Bosch.”

Impressies © DP6 architectuurstudio

Meer informatie en impressies zijn te vinden op gebouwen.avans.nl.