Staatssecretaris Maarten van Ooijen (VWS) bezoekt studenten Bestuurskunde in Den Bosch

Van Ooijen, zelf geboren in Den Bosch, ging tijdens een collegetour met de Avansstudenten in gesprek over mentale gezondheid. Ook actuele onderwerpen als dakloosheid bij jongeren en het wel of niet loslaten van de 18-jarige leeftijd als de grens voor jeugdzorg werden besproken.

Maarten van Ooijen Avans Hogeschool Bestuurskunde

Het was een collegetour met mooie, inhoudelijke, kritische en persoonlijke vragen van de studenten, die open durfden te zijn over hun eigen mentale gezondheid. Aan de hand van stellingen werd aan hen gevraagd hoe het daarmee gesteld was, waar Van Ooijen weer dieper op in ging. Als aanvulling hierop kwam ook de campagne ‘Hey, het is oké’ van de Rijksoverheid aan bod, die pleit voor het bespreekbaar maken van psychische klachten.

Als afsluiting kregen de studenten een tip mee van Van Ooijen: ‘Hoe moeilijk het ook is, zoek iemand die je vertrouwt en praat erover. Die persoon kan een deel van de oplossing zijn.’