Eric Coorens

Eric Coorens

Eric Coorens combineert zijn rol als projectmanager en onderzoeker bij de lectoraten International Business en New Marketing met doceren bij de opleiding International Business in Den Bosch.

Loopbaan

Eric heeft bedrijfservaring in de wereldhandel, retail en een theoretische basis in bedrijfskunde, marketing en engineering. Hij werkte in diverse management- en directiefuncties in retail, management consulting, duurzaamheid, marketing en sourcing. Deze werkervaring is opgedaan bij beursgenoteerde multinationals, NGO's, overheidsinstellingen en brancheorganisaties. Zijn primaire focus ligt op verduurzaming van wereldwijde waardeketens, supply chain management en interdisciplinaire samenwerking.

Expertise

Een mix van ervaring, kennis en netwerk stelt Eric in staat om complexe wereldwijde waardeketens en ecosystemen te begrijpen en er binnen te handelen. Nieuwe en verbeterde manieren van samenwerking en co-makership met een breed scala aan stakeholders zijn een specialisme dat hij met name op het gebied van duurzaamheid en het bereiken van de SDG's inzet. Het koppelen van interdisciplinaire samenwerking aan de individuele ontwikkeling van persoonlijke vaardigheden om zo mondiale uitdagingen aan te pakken is een onderwerp waar hij momenteel veel mee bezig is.

Onderzoek

Eric's achtergrond en expertise komen tot uiting in zijn onderzoek, voornamelijk als projectmanager van het gezamenlijke onderzoeksprogramma 'Doing business as if The World is Our Village' van de Lectoraten International Business en New Marketing. Het doel van het programma is om duurzaam zakelijk gedrag te vergroten door bedrijven en individuen bewust te maken van hun directe en indirecte impact op de gemeenschappen, ecosystemen en waardeketens waar ze deel van uitmaken. Het onderzoek is actiegericht en beoogd nauwe samenwerking met studenten, academies, bedrijven en instellingen om directe feedback uit het veld te verkrijgen. Dit door pro-actief te prototypen en te evalueren van tooling en best practices die op het onderzoek gebaseerd zijn. Deze continue implementatie en evaluatie in co-makership is gericht op onderwijs, het bedrijfsleven en toegepast onderzoek. Samen met alle betrokken partijen toewerken naar een betere wereld is wat Eric 's ochtends uit bed krijgt.