Locatie
1e Startmaand
Duur
kosten
Tijdens de cursus Strategisch herpositioneren ontdek je hoe je succesvol een vernieuwde strategische koers van een bedrijf opzet. Je werkt hiervoor een inhoudelijk voorstel uit.
Tijdens deze cursus ontwikkel je vaardigheden waarmee je jouw bedrijf succesvol herpositioneert in de markt. Je werkt een voorstel uit met een nieuw of vernieuwd aanbod van klanten en bijbehorende profilering. Daarbij is het belangrijk dat het management jouw voorstel goedkeurt.
Om een goed voorstel te maken, denk je na over de toekomstige marktontwikkelingen en klantbehoeften. Daarvoor gebruik je de scenarioplanning methodiek. Je ziet een strategische kans om het bedrijf te laten groeien en werkt deze uit. Daar heb je toekomstgerichte onderzoeksvaardigheden voor nodig, die je tijdens de cursus leert.
Bij het in de markt zetten van het aanbod, is een sterk merk belangrijk. Je maakt potentiële klanten dus duidelijk waarom ze voor jouw bedrijf moeten kiezen en niet voor een concurrent.