Cursus Social selling en content marketing

Social selling en content marketing

De cursus Social selling en content marketing biedt jou alle handvatten om je eigen leadgeneratieplan te ontwikkelen én uit te voeren.

Klanten verleiden en behouden

Potentiële klanten zoeken steeds vaker digitaal naar informatie over jouw producten en diensten: via websites, blogs en social media. Met relevante en 'engaging' content, content waarmee je jouw doelgroep betrekt bij je merk, verleid en behoud je jouw (potentiële) klanten.

Leadgeneratieplan

Met een contentmarketing- en social selling strategie til je jouw bedrijf naar een hoger plan. Weinig organisaties hebben een planmatige aanpak. Met een leadgeneratieplan help je de organisatie in contact te komen en te blijven met (potentiële) klanten.

Verschillende vraagstukken

Je gaat onder meer op zoek naar antwoorden op de vraag hoe je de bekendheid van jouw bedrijf vergroot. Hoe je nieuwe klanten in een online omgeving vindt. Hoe je in contact komt met jouw klanten. Hoe je aan de juiste content en inspiratie komt. En hoe je dat allemaal planmatig aanpakt.

Specificaties cursus

Cursusspecificaties  
Duur 7 bijeenkomsten in 10 weken
Locatie & lesdag

Kies jouw leslocatie: 

Locatie Den Bosch
Onderwijsboulevard 215
Donderdag van 14:40 tot 21:30 uur

Locatie Breda
Hogeschoollaan 1
Maandag van 14:40 tot 21:30 uur

Studiebelasting    8 uur zelfstudie per week, naast bijeenkomsten.
Toetsing   Presentatie en verdediging leadgeneratieplan
Certificaat Na succesvolle afronding ontvang je een certificaat van deelname. Wil je de volledige opleiding volgen, dan kun je met jouw certificaat mogelijk vrijstellingen krijgen.
Kosten cursus € 1.815 inclusief toetsingskosten
Kosten studiematerialen Ongeveer € 50
Start Week van 26 augustus 2024*
Week van 27 januari 2025*
Aanmelden tot Start augustus: 30 juni 2024* 
Start januari: 17 december 2024*

* Onder voorbehoud

Toelatingsadvies

Wij adviseren een havo- of mbo niveau 4-diploma en een relevante werkplek om de studieopdrachten uit te voeren. Als je vragen hebt of je aanmeldt, krijg je een adviesgesprek met de studieadviseur, zodat je zeker weet dat de cursus goed aansluit.

Aanvullende info

Deze cursus is onderdeel van de bachelor- en Associate degree deeltijdopleidingen Commerciële Economie, Marketing Management en Ondernemerschap & Retail Management. Je volgt deze samen met studenten van de twee- of vierjarige deeltijdopleiding. We noemen het hier een cursus, binnen de opleiding hebben we het over een module.

Cursusvoorwaarden

Je hebt als cursist verschillende rechten en plichten. Lees meer over de cursusvoorwaarden.