Bij de cursus Klantreisoptimalisatie kijk je naar jouw bedrijf vanuit de klant. Je verzamelt informatie en data om de klantbeleving te verbeteren. Met als doel lagere kosten en loyalere klanten.
Klantreis in kaart brengen
Leer hoe je de klantreis en klantbeleving in kaart brengt. De ervaringen die je klanten hebben als ze een product of dienst bij jou afnemen. Hoe gebruik je daar de beschikbare klantervaring en data bij, van binnen en buiten je bedrijf. Je leert hoe je, samen met collega’s, de organisatie kunt versterken. Zo verbeter je de klantbeleving en realiseer je klantdoelen zoals aankoop, retentie, aanbeveling en tevredenheid.
Advies over gewenste klantreis
Het one page advies met bijsluiters beschrijft de gewenste klantreis. Je werkt dit uit in een visueel aantrekkelijke presentatie. Het advies is gebaseerd op een analyse van de huidige klantreis waarvoor je een data analyse hebt gedaan.
Meer tevreden klanten
Na deze cursus kun je een klantreis onderzoeken en heb je inzicht in de zogenaamde moments of truth. Dat zijn de momenten waarop de klant de keuze maakt bij jouw bedrijf te blijven of over te stappen naar een concurrent.
Specificaties cursus
Cursusspecificaties | |
---|---|
Duur | 7 bijeenkomsten in 10 weken |
Locatie & lesdag |
Kies jouw leslocatie: Locatie Den Bosch Locatie Breda |
Studiebelasting | 8 uur zelfstudie per week, naast bijeenkomsten. |
Toetsing | One page advies met bijsluiters |
Certificaat | Na succesvolle afronding ontvang je een certificaat van deelname. Wil je de volledige opleiding volgen, dan kun je met jouw certificaat mogelijk vrijstellingen krijgen. |
Kosten cursus | € 1.500 inclusief toetsingskosten |
Kosten studiematerialen | Ongeveer € 50 |
Start | Week van 15 april 2024 |
Aanmelden tot | 17 maart 2024 |
Toelatingsadvies
Wij adviseren een havo- of mbo niveau 4-diploma en een relevante werkplek om de studieopdrachten uit te voeren. Als je vragen hebt of je aanmeldt, krijg je een adviesgesprek met de studieadviseur, zodat je zeker weet dat de cursus goed aansluit.
Aanvullende info
Deze cursus is onderdeel van de Bachelor of Associate degree deeltijdopleidingen Commerciële Economie, Marketing Management en Ondernemerschap & Retail Management. Je volgt deze samen met studenten van de twee- of vierjarige deeltijdopleiding. We noemen het hier een cursus, binnen de opleiding hebben we het over een module.
Cursusvoorwaarden
Je hebt als cursist verschillende rechten en plichten. Lees meer over de cursusvoorwaarden.