Klantreisoptimalisatie

Bij de cursus Klantreisoptimalisatie kijk je naar jouw bedrijf vanuit de klant. Je verzamelt informatie en data om de klantbeleving te verbeteren. Met als doel lagere kosten en loyalere klanten.

Klantreis in kaart brengen

Leer hoe je de klantreis en klantbeleving in kaart brengt. De ervaringen die je klanten hebben als ze een product of dienst bij jou afnemen. Hoe gebruik je daar de beschikbare klantervaring en data bij, van binnen en buiten je bedrijf. Je leert hoe je, samen met collega’s, de organisatie kunt versterken. Zo verbeter je de klantbeleving en realiseer je klantdoelen zoals aankoop, retentie, aanbeveling en tevredenheid.

Advies over gewenste klantreis

Het one page advies met bijsluiters beschrijft de gewenste klantreis. Je werkt dit uit in een visueel aantrekkelijke presentatie. Het advies is gebaseerd op een analyse van de huidige klantreis waarvoor je een data analyse hebt gedaan.

Meer tevreden klanten

Na deze cursus kun je een klantreis onderzoeken en heb je inzicht in de zogenaamde moments of truth. Dat zijn de momenten waarop de klant de keuze maakt bij jouw bedrijf te blijven of over te stappen naar een concurrent.

Specificaties cursus

Cursusspecificaties  
Duur 7 bijeenkomsten in 10 weken
Locatie & lesdag

Kies jouw leslocatie: 

Locatie Den Bosch
Onderwijsboulevard 215
Donderdag van 14:40 tot 21:30 uur

Locatie Breda
Hogeschoollaan 1
Maandag van 14:40 tot 21:30 uur

Studiebelasting    8 uur zelfstudie per week, naast bijeenkomsten.
Toetsing  One page advies met bijsluiters
Certificaat Na succesvolle afronding ontvang je een certificaat van deelname. Wil je de volledige opleiding volgen, dan kun je met jouw certificaat mogelijk vrijstellingen krijgen.
Kosten cursus € 1.500 inclusief toetsingskosten (vanaf augustus 2024 € 1.815)
Kosten studiematerialen Ongeveer € 50
Start Week van 15 april 2024
Aanmelden tot 17 maart 2024

Toelatingsadvies

Wij adviseren een havo- of mbo niveau 4-diploma en een relevante werkplek om de studieopdrachten uit te voeren. Als je vragen hebt of je aanmeldt, krijg je een adviesgesprek met de studieadviseur, zodat je zeker weet dat de cursus goed aansluit.

Aanvullende info

Deze cursus is onderdeel van de Bachelor of Associate degree deeltijdopleidingen Commerciële Economie, Marketing Management en Ondernemerschap & Retail Management. Je volgt deze samen met studenten van de twee- of vierjarige deeltijdopleiding. We noemen het hier een cursus, binnen de opleiding hebben we het over een module.

Cursusvoorwaarden

Je hebt als cursist verschillende rechten en plichten. Lees meer over de cursusvoorwaarden.