Cursus digibeter in zorg, welzijn en educatie

Digibeter in zorg, welzijn en educatie

Als professional in de zorg, welzijn of educatie verzamel en verwerk je continu gegevens of data en zorg jij ervoor dat deze data, informatie en systemen optimaal worden benut. In deze module vergroot je je kennis en ga je met een praktijkvraagstuk aan de slag.

Verzamelen en verwerken van data

Als professional in de zorg, welzijn of educatie verzamel en verwerk je continu gegevens of data. Deze geven je informatie over de zorgvrager, de situatie en omstandigheden en nog veel meer. De informatie sla je op in een systeem of in meerdere systemen, al dan niet geautomatiseerd. Op basis daarvan neem je beslissingen over jouw handelen, dat van de zorgvragers of lerenden en de organisatie waarvoor je werkt.

Kritische afwegingen

In deze module werken we met uitdagingen en voorbeelden uit de zorg, het onderwijs en social work. Je vergroot je kennis op het gebied van data, informatie en systemen en je gaat er ook daadwerkelijk mee aan de slag. Vanuit diverse invalshoeken maak je kritische afwegingen. Daardoor wordt het verzamelen van data, informatie en het gebruik van systemen in jouw organisatie inzichtelijker, makkelijker, kwalitatief beter en beter passend.

Specificaties cursus

Cursusspecificaties
Duur

16 bijeenkomsten in 20 weken, inclusief 2 consultatiemomenten na afloop van de bijeenkomsten.

Lesdagen Vrijdag 8.45 - 12.10 uur
Leslocatie De eerste en laatste les zijn fysiek op locatie in Breda of Den Bosch.  De rest van de lessen wordt online gegeven.
Kosten cursus € 3.630 inclusief toetsingskosten
Kosten studiemateriaal Geen kosten
Start Week van 26 augustus 2024*
Aanmelden tot 30 juni 2024*
Studiebelasting

16 uur zelfstudie per week. Hier valt ook het werkplekleren onder. Daarnaast 4 uur contactmoment. Totale studiebelasting is gemiddeld 20 uur/ week.

De toetsopdracht voer je uit in de praktijk.

Certificaat Na succesvolle afronding ontvang je een certificaat van deelname. Wil je de volledige opleiding volgen, dan kun je met jouw certificaat mogelijk vrijstellingen krijgen.
Microcredential De microcredential is een landelijk geregistreerd en erkend kwaliteitskeurmerk. Dit digitaal certificaat toont aan over welke kennis, vaardigheden en competenties je beschikt na afronding van de cursus.

* Onder voorbehoud

Toelatingseisen

Wij adviseren een havo- of mbo niveau 4-diploma en een relevante werkplek binnen zorg, welzijn of educatie om de studieopdrachten uit te voeren. Als je vragen hebt of je aanmeldt, krijg je een adviesgesprek met de studieadviseur, zodat je zeker weet dat de cursus goed aansluit.

21+ Toets

Als je geen van de genoemde diploma's bezit, kun je vanaf 21 jaar worden toegelaten op basis van een assessment, de 21+ Toets. Hiervoor neem je zelf contact op met AOB Compaz. Let op: aan dit assessment zijn kosten verbonden. Sluit je het assessment af met een positief resultaat, neem dan contact met ons op zodat we je inschrijving verder kunnen bespreken.

Deze cursus is een keuzemodule. En kan ook door studenten gekozen worden als onderdeel van de Bachelor deeltijdopleiding Verpleegkunde, Social Work of Pabo. Je volgt deze samen met studenten van de 4-jarige deeltijdopleiding. We noemen het hier een cursus, binnen de opleiding hebben we het over een module. Voor nadere informatie kun je contact opnemen met de module coördinator via e-mail.

Cursusvoorwaarden

Je hebt als cursist verschillende rechten en plichten. Lees meer over de cursusvoorwaarden.