Filter op lectoraat

Cumulatief tussentijds toetsen

In dit onderzoek wordt bekeken of een specifieke vorm van tussentijds toetsen, cumulatief tussentijds toetsen met feedback, het slagingspercentage, de inspanning en motivatie van eerstejaarsstudenten Werktuigbouwkunde kan verhogen.

Bekijk project

Domeinspecifiek meten van kritisch denken

Kritisch denken is een belangrijke competentie voor hbo-studenten. Dit langjarige project richt zich op de vraag hoe je kritisch denken het beste kunt meten, specifiek in het domein ‘creative technologies’.

Bekijk project

Effectieve leerstrategieën en zelfstudie

Voor hbo-studenten is het belangrijk dat ze tijdens hun zelfstudie effectieve leerstrategieën gebruiken. In dit project bekijken we hoe we dat kunnen bevorderen.

Bekijk project

Klassenmanagementonderwijs met eyetracking en bug-in-the-ear

Goed klassenmanagement is cruciaal voor docenten in het basisonderwijs. In dit langjarige project staat de vraag centraal hoe je eyetracking en bug-in-the-ear kunt inzetten om het klassenmanagementonderwijs te verbeteren.

Bekijk project

Kritisch denken doceren

Docenten spelen een cruciale rol in het bevorderen van kritisch denken bij studenten. Dit langjarige project richt zich op de vraag hoe je docenten hierin het beste kunt ondersteunen.

Bekijk project