Estelle Nieuwenkamp-Snijders

Estelle Nieuwenkamp-Snijders

Estelle Nieuwenkamp-Snijders kenniskringlid van het lectoraat New Marketing. Ze werkt daarnaast als docent aan de Academie voor Marketing en Business Management.

Haar expertises zijn marktonderzoek, marketingcommunicatie en branding.

LOOPBAAN

Estelle behaalde een master in Business Innovation. Na haar studie deed ze brede ervaring op in het bedrijfsleven, onder meer als marktonderzoeker, productmanager in fast-moving consumer goods en marketingcommunicatieadviseur. In 2008 maakte ze de switch naar Avans Hogeschool.

ONDERZOEK

Als kenniskringlid werkt Estelle mee aan het onderzoek van Geert Kastelijn naar purpose marketing, oftewel ‘betekenisvolle marketing’ in de detailhandel. Daarbij draait het niet in de eerste plaats om winst, maar meer om wat je als onderneming aan de maatschappij toevoegt. De consument vraagt erom, zo blijkt uit onderzoek, maar kleinere winkels weten vaak niet goed hoe ze aan deze vraag tegemoet kunnen komen.

Het doel van het gezamenlijke onderzoek is om te komen tot een hulpmiddel voor de detailhandel om concrete stappen te zetten om te vinden wat ze willen én kunnen toevoegen op dat gebied, zowel op de winkelvloer als online.