, door

Open Studio New Canterbury Tales geopend in Stedelijk Museum

In het Stedelijk Museum Breda opende onderzoeker Nina Kramer op 28 september haar open studio New Canterbury Tales samen met curator Marjolein van de Ven en directeur van het Centre of Expertise, Nienke Fabries.

Toen Nina haar #onderzoek startte wist ze één ding zeker: geen saaie rapportages op het einde, maar groots uitpakken en het verhaal door laten gaan. Fictieve personages uit de denkbeeldige stad en producten die zijn ontwikkeld door studenten van de opleiding Communication and Multimedia Design van Avans Hogeschool, prikkelen de bezoeker en nodigen uit om samen mee te denken aan de duurzaam gebouwde omgeving van de toekomst. Niet denken in probleemstellingen, maar in visualisaties hoe we vandaag al kunnen handelen voor de toekomst van 2070.

Zelf deze manier van praktijkgericht onderzoek ervaren? Bekijk hier de projectwebsite

The New Canterbury Tales is tot en met 22 oktober te zien in het Stedelijk Museum Breda.