, door

Online kennisevent toekomstbestendige en veilige bedrijventerreinen

Wilt u met ons een vuist maken tegen ondermijning op bedrijventerreinen? Meld u dan aan voor het online kennisevent toekomstbestendige en veilige bedrijventerreinen.

Het event vindt plaats op 23 november van 10.00 uur tot 11.00 uur. Aanmelden via deze link.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden die de ontwikkelde toolbox bedrijventerreinen u biedt in de strijd tegen ondermijning? Schrijft u zich dan in via het aanmeldformulier.

Programma webinar

1. Signaleren ondermijning en prioriteren: risicotaxatietool bedrijventerreinen (provincie Noord-Brabant en Avans Hogeschool)
  2. Verdiepen op een bedrijventerrein en aan de slag: toolbox bedrijventerreinen (Avans Hogeschool en Taskforce-RIEC)
  3. Ervaringen met tools in de praktijk: (Platform Veilig Ondernemen)

Ondermijning op bedrijventerreinen

Voor een toekomstbestendig, ondernemend Brabant zijn florerende bedrijventerreinen essentieel. Maar op bedrijventerreinen komt ook ondermijnende criminaliteit voor. Ondermijning heeft een ontwrichtende werking op de gehele samenleving, ook op de bonafide ondernemers op bedrijventerreinen. Daarom is het van belang om met een brede groep partners ondermijning tegen te gaan.

Brede samenwerking tegen ondermijning

Regionale veiligheidspartners, zoals Provincie Noord-Brabant, Taskforce-RIEC Brabant-Zeeland en het Platform Veilig Ondernemen, hebben samen met het lectoraat Ondermijning van Avans Hogerschool een toolbox met instrumenten ontwikkeld om dit probleem effectief te kunnen signaleren en aan te pakken. Deze samenwerking is onlangs onderscheiden met de 'Ondermijning Innovatie Award 2022'.