Een 7 meter hoge regenboogboom waar je onderdoor kunt lopen. Dinsdag 6 december werd deze statement-kerstboom opgebouwd aan de Hogeschoollaan in Breda. Initiatiefnemer is Kitty van Teeffelen, Contractbeheerder Facilitaire Contracten bij DIF en verantwoordelijk voor onder meer de binnenbeplanting op alle locaties van Avans.

Kitty Regenboogboom

“Ik wilde echt een statement maken dit jaar met de kerstboom. Zodat je binnen stapt en denkt: wauw! De boodschap is: Avans is er voor iedereen”, vertelt Kitty enthousiast. Al in oktober legde ze haar wens voor een inclusieve boom neer bij leverancier Donker Interieur in Zeist. Ze bleek de eerste met een dergelijk verzoek en tot haar grote verrassing had Donker nog 1 zogenaamde doorloopboom van 7 meter hoog beschikbaar. “Die heb ik meteen vastgelegd, want dat geeft een extra dimensie. Je kunt onder de boom doorlopen en deze is perfect voor het maken van selfies.”

Mooi gebaar

De doorloopboom werd dinsdag in 8 uur tijd, met 4 personen opgebouwd en versierd met 1.000 kerstballen. Boven- en onderkant zijn wit, in het midden is ruimte voor ballen in alle kleuren van de regenboog. Een mooi gebaar naar de LHBTIQ+- gemeenschap, maar vooral aan iedereen binnen Avans. Kitty: “Paul Rupp zei ooit in een openingsbijeenkomst van een nieuw studiejaar dat Avans te vergelijken is met een woongemeenschap. Studenten, medewerkers en docenten wonen ook in dit ‘stadje Avans’ en maken van alles mee. Iedereen moet zich veilig voelen op onze hogeschool. Ik hoop dat de kerstboom dit gevoel meegeeft.”