Initiatiefnemers van de afstudeerboom Lisa Heyman en Nick den Bol zijn in de top 3 geëindigd van de HBO Held 2022 verkiezing. Imrane Aboulhadi van Hogeschool Inholland was de winnaar. Hij heeft met zijn eigen stichting Onside tientallen jongeren letterlijk en figuurlijk in beweging gekregen in Amsterdam-Osdorp. De derde genomineerde was Fontysstudent Thom van Os. Hij komt op voor de mentale belangen van studenten.

Beeld: Vereniging Hogescholen

Stuk voor stuk winnaars

De prijs werd gisteren uitgereikt op het congres van de Vereniging Hogescholen. De winnaar kreeg een award en €1.000 uitgereikt van de voorzitter van de Vereniging Hogescholen Maurice Limmen. “Deze verkiezing laat nogmaals zien hoeveel talent er te vinden is op onze hogescholen. Het zijn stuk voor stuk winnaars waar we trots op mogen zijn”, aldus Limmen.

Afstudeerboom promoten bij andere scholen

Nick en Lisa waren op het congres aanwezig voor de uitreiking én om hun afstudeerboom te promoten. “Helaas geen prijs, maar het is Imrane zeer gegund”, vertellen ze aan Punt. “Naast de nominatie waren we ook aanwezig om ons initiatief uit te kunnen rollen en dat is zeker gelukt. Onze ambitie is dat andere onderwijsinstellingen dit gaan overnemen”, zegt Nick. “We hebben mensen geïnspireerd, zoals de Hogeschool Rotterdam en HZ University of Applied Sciences. We hebben laten zien dat dit een mooi waardevol cadeau is dat op een andere manier impact geeft”, vult Lisa aan.

De Vereniging Hogescholen maakte in aanloop naar de uitreiking een video over alle finalisten. In de video vertellen Lisa en Nick over de totstandkoming van de afstudeerboom.

Lees ook: