Project voor de Efteling

Docent en student vertellen

De studenten mochten hun horecaconcepten presenteren in de Efteling.

Eerstejaarsstudenten werkten aan horecaconcepten voor een nieuwe eetgelegenheid in de Efteling.

7 weken lang werkten studenten van de opleidingen Accountancy, Finance & Control (voorheen bedrijfseconomie), Bedrijfskunde en Human Resource Management aan de horecaconcepten. Aan het eind van de rit selecteerde de Raad van Bestuur van de Efteling 4 ideeën. De bedenkers daarvan mochten hun concepten presenteren in de Efteling.

Student Dylan over dit project

Accountancystudenten Dylan Scholten, Imad El Bali en Maaike van Oorsouw bedachten ‘Pardoes Wereldrijk’. Hun visie achter dit concept is: ‘verschillende culturen dichter bij elkaar brengen door middel van verschillende gerechten, in combinatie met een magische beleving’.

Dylan vertelt: “Wij bedachten Pardoes Wereldrijk, omdat we een centrale wereldkeuken misten in het park. Ook wilden we een prominentere rol voor Pardoes, het symbool van de Efteling. In Pardoes Wereldrijk kunnen bezoekers genieten van gerechten uit de hele wereld. Zoals Aziatische noodles, Amerikaanse hotdogs en Mediterraanse visgerechten. Als locatie kozen we voor de attractie Symbolica. Die attractie is bedoeld om een internationaal publiek te trekken en dat willen wij ook.”

“Het was een leerzaam project”, aldus Dylan. “De stof die we op school leerden konden we direct toepassen in een echt bedrijf. Daarnaast zijn we getraind in onverwachte situaties. We kregen bijvoorbeeld e-mails van de Efteling met nieuwe vragen en wijzigingen. Dit project is een goede nabootsing van de praktijk.”

Positieve reacties in Raveleijn

In totaal mochten 4 teams, waaronder dat van Dylan, hun concepten presenteren aan 2 leden van de Raad van Bestuur en de horecamanager van het attractiepark. Dylan: “We zijn verwelkomd in de Ridderzaal op het hoofdkantoor Raveleijn. De Efteling was heel positief over alle concepten. Ze vonden onze visie om culturen bij elkaar te brengen erg goed.”

Fantastisch, zei de Efteling

"Helemaal top. Meesterlijk. Fantastisch. Knap. We hebben genoten." Zo luiden de reacties van de Eftelingmedewerkers Daan van Baarsen (directeur Financiële Zaken), Olaf Vugts (directeur Imagineering) en Bart van Hoorn (Manager Horeca Park). Omdat alle 4 concepten goede elementen bevatten, is er geen winnaar gekozen. De Efteling wil graag dat de 4 ideeën in 1 concept worden uitgewerkt.