Kom naar Coming Out Day 2023

Trots zijn op wie je bent en wat je voelt. En dat we allemaal gewoon en anders zijn. Laten we de verschillen en overeenkomsten vieren. Kom naar de Coming Out Day op woensdag 11 oktober op de Onderwijsboulevard 3 in Den Bosch en bouw mee aan de vlag voor verbinding. Een vlag van 6x9 meter, die wordt gemaakt van allerlei hergebruikte materialen.

Gewoon anders

Maar er is meer. Bezoek ook eens de bus vol met seksuele voorlichting, een fysieke ontmoetingsplek waar je in gesprek kunt gaan over seksualiteit en intimiteit. Of bekijk de documentaire ‘Gewoon Anders’ van Zoë Beekes, over haar 2 moeders en 2 vaders.

Je kunt ook in gesprek gaan met de Bossche drag queen Le Poison Ruby of de podcast beluisteren over de Coming Out Day. Een special waarin queer student Max aan het woord komt over de Roze Helpdesk van Avans Hogeschool. En waarin docent Dennis van het Koning Willem 1 College vertelt over het GSA-netwerk dat hij begeleidt. Ook Zoë komt aan het woord over haar documentaire.

Loop ook eens langs de informatiekramen en ontmoet het Antidiscriminatiebureau Radar, COC Noordoost Brabant, GSA Netwerk en BO Diversity, een non-profitorganisatie die zich inzet voor het creëren van bewustwording over vooroordelen, stereotyperingen en taboes.

Coming Out

Coming Out Day herinnert ons eraan dat iedereen het recht heeft om authentiek te zijn en te worden geaccepteerd voor wie ze zijn. Het viert diversiteit en bevordert een wereld waarin acceptatie centraal staat, ongeacht iemands seksuele oriëntatie of genderidentiteit. Dus laten we samenwerken om een inclusievere wereld te creëren waarin iedereen zichzelf kan zijn.

Waar: Op het plein van het Koning Willem 1 College, Onderwijsboulevard 3 in Den Bosch
Wanneer: 11 oktober, van 8.45 tot 13.15 uur

Coming Out in Tilburg

Werk, woon of studeer je in Tilburg en wil je daar deelnemen aan de Coming Out Day op woensdagavond 11 oktober?
Meld je dan tot en met 9 oktober aan bij gemeente Tilburg.

Tijdens dit event gaan we met elkaar in gesprek over wat het betekent om een LHBTIQ+-persoon te zijn met een (bi-)culturele achtergrond. Er worden mooie coming out-verhalen gedeeld, maar we staan ook stil bij de eventuele moeilijke kant van een coming out.
Daarnaast zijn er verschillende optredens, onder andere van zangeres Cyrille van Hoof en een dansoptreden van Angel 'Masked children'. Ook is er een film over een kleurrijke samenleving. We sluiten de avond af met een hapje en een drankje. Het belooft een mooie, inspirerende avond te worden. Een avond die in het teken staat van inclusie, diversiteit en verbondenheid.

Waar: Cinecitta, Willem II straat 29 in Tilburg
Wanneer: 11 oktober, van 18.30 tot 22.30 uur