Succesvolle online Speedmeet bij AI&I

Een stageplaats vinden in coronatijd is niet altijd eenvoudig. De Academie voor Industrie & Informatica organiseerde daarom een online Speedmeet. Studenten en werkgevers konden zo op zoek naar een goede match. Er waren bedrijfspitches en studenten konden via een carrousel aan willekeurige bedrijven gekoppeld worden, of ze konden bij een werkgever in een online kamer langsgaan om kennis te maken.

Lees het complete artikel op Punt.

Oriënteren

Sebahattin Sayici, tweedejaarsstudent Bedrijfsinformatica in Den Bosch maakte dankbaar gebruik van de carrousel. Hij gebruikte de Speedmeet om zichzelf te oriënteren. Hij koos als eerste voor een sessie van softwarebedrijf Ctac bij. Daar was hij best positief over. Hij kreeg informatie over het bedrijf, maar werknemers vertelden ook over zichzelf. Hierdoor kreeg  Sebahattin het gevoel dat hij naar echte mensen luisterde. Daarna had hij afspraken met ProRail, Atos en Creetion. Over de opzet van de Speedmeet is hij enthousiast, al had hij dat niet verwacht. Hij vind dat het platform goed in elkaar zit en ook de chatfunctie werkt. Hij is blij dat dit er is, want hij wil echt iets van zijn stage maken.

Reistijd

Ook Mohammed Mohammed vindt de online Speedmeet een prima uitkomst in coronatijd. De tweedejaarsstudent Bedrijfskundige Informatica sprak met 5 bedrijven en hoopt dat er wat tussen zit. Hij vind de site echt mooi bedacht en het bespaart hem ook flink wat reistijd.
Mohammed luisterde ‘s ochtends naar wat pitches, maar vond de persoonlijke afspraken met werkgevers fijner, omdat hij direct vragen kon stellen aan de bedrijven.

Gericht zoeken

Mathijs de With was namens het ICT-bedrijf Sogeti aanwezig bij de Speedmeet. Hij vond dat het platform goed in elkaar zat, een mooi alternatief voor een gewone stagemarkt. Via een filter in het platform kon hij heel gericht op zoek naar laatstejaars studenten Technische Informatica. Hij vond 8 potentiële stagiaires. Wel hoopt hij hen snel fysiek te kunnen ontmoeten, want dat werkt toch nog beter. Maar hij vond dit zeker een goede gelegenheid om mensen te spreken.

Beeld van Punt.

Aftermovie

Bekijk de aftermovie van de Online Speedmeet.