In beeld: diploma-uitreikingen Class of 2020

Afstudeerders van Avans ontvingen afgelopen 2 weken op een bijzondere manier hun diploma. Van drive thru’s in Breda en Den Bosch tot zingende docenten die diploma’s bij afstudeerders thuis afleverden.

Spektakel

In Breepark in Breda en de Maaspoort Hallen en het Provinciehuis in Den Bosch werd een drive thru ingericht. Afstudeerders kwamen met hun familie in de auto naar de evenementenhallen en werden daar verrast met lasershows, dj’s, video’s, rode lopers, borrelboxen en natuurlijk docenten die hen de diploma’s uitreikten. De studenten waren verrast en zeer positief te spreken over het spektakel. “Ik vind deze uitreiking een stuk hipper dan de 'normale'", laat Mirte weten. “Maar het is wel gek dat ik de uitreiking niet met medestudenten kan vieren”, aldus Anne-Claire.

Dit is een compilatie van een aantal diploma-uitreikingen.

Docenten op pad

Verschillende academies stuurden juist de docenten op pad om de diploma’s hoogstpersoonlijk bij de afstudeerders thuis af te leveren. Zo toerden Social Work docenten Martijn Verhagen, Bart Paaimans en Wencke van Ruitenbeek in een oude brandweerwagen langs verschillende adressen. En ze zongen alle afstudeerders toe.

Ook in de Grote Kerk in Breda en in congrescentrum 1931 in Den Bosch werden diploma’s uitgereikt. Een aantal uitreikingen vindt na de zomer plaats.

Afstuderen in coronatijd

Lees ook het verhaal: Imani, Raf en Frank studeren af in coronatijd