Informaticastudent Softwareontwikkeling toont project aan minister Van Engelshoven op expo

Afgelopen maandag heeft minister Van Engelshoven van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Avans Hogeschool Den Bosch bezocht voor een werkbezoek aan de expo ‘Onderwijsinnovatie met ICT’.

Namens de Academie voor Industrie & Informatica toonde student Softwareontwikkeling Guus van der Meer samen met docent Luc Claessens een project uit de multidisciplinaire minor Emerging Technologies Playground. Guus ontwikkelde in opdracht van de gemeente Den Bosch een methode om op een goedkope en effectieve manier de belasting van een kwetsbare brug te meten door analyse van data. Hij deed dit in een multidisciplinair team van de minor. Daarbij gaan studenten van verschillende opleidingen met elkaar aan de slag met een concrete vraag van een organisatie.