Filmavond over Herstelgericht Werken bij Avans Hogeschool

Op donderdag 21 november is er van 19.15 tot 21.30 uur een filmavond over herstel en verzoening bij Avans Hogeschool in Den Bosch. Deze avond valt in de internationale week van Restorative Justice. De organisatie is in handen van medewerkers van het lectoraat Transmuraal Herstelgericht Werken van het Expertisecentrum Veiligheid. Ze doen dit samen met Stichting Herstelcirkels Nederland.

Naar genezing bewegen

Bart Claes, lector Transmuraal Herstelgericht Werken en Jannie Kieft, bestuurslid Stichting Herstelcirkels, vertellen kort over hun werk. Na  het bekijken van een film of filmfragmenten gaan ze met de aanwezigen in gesprek over de vraag: kunnen mensen na ingrijpend onrecht van woede en verdriet naar genezing bewegen?

De confrontatie aandurven

In de films op 21 november is te zien dat het onmogelijke mogelijk is. Mensen durven de confrontatie met de ander – het monster – aan en ervaren dat dit veel meer oplevert dan het zoeken van vergelding en het straffen en buitensluiten van de ‘slechte ander’.

Wat zou jíj doen als je werd beschadigd en bedrogen? Als jouw gevoel van veiligheid is verwoest, als jou of jouw gemeenschap onrecht is aangedaan? Ben je geïnteresseerd in herstelgericht werken, meld je dan aan voor deze filmavond. Aanmelden kan door een email te sturen