NWO-subsidie voor onderzoek biobased art and design

Het project Coloured by Flavo van het lectoraat Biobased Art and Design ontvangt financiering vanuit het onderzoeksprogramma Smart Culture – Kunst en Cultuur van NWO.

In het project Coloured by flavo: The Art and Science of Structural Colours from Flavobacteria werken wetenschappers, kunstenaars en ontwerpers op nieuwe manieren samen.

Het doel is nieuwe biobased kleurstoffen van bacteriën te maken, omdat alle hedendaagse kleurstoffen ecologisch onhoudbaar zijn. Studenten en professionals worden uitgenodigd om met deze gekleurde bacteriën innovatieve ontwerpen te creëren.

De NWO-aanvraag werd ingediend onder leiding van de Universiteit Wageningen en in samenwerking met Hogeschool Utrecht. Er werden slechts 7 van de 21 aanvragen gehonoreerd.

Het programma Smart Culture – Kunst en Cultuur is een gezamenlijk initiatief van NWO Sociale en Geesteswetenschappen en het Nationale Regieorgaan Praktijkgericht Onderzoek SIA.

Lees meer over het lectoraat Biobased Art and Design.

Bekijk de website van het Expertisecentrum Art, Design and Technology.