Winnende pitch met energieopwekkende tegels bij de Efteling

Begin november was een spannende tijd voor meerdere groepen van de opleidingen Accountancy, Finance & Control, Bedrijfskunde en HRM. Ze mochten hun duurzame ideeën pitchen aan de raad van bestuur van de Efteling.

Winnaar Bedrijfskunde

De jury heeft een winnaar gekozen. De 4 studenten Bedrijfskunde Merel Lodder, Pippi de Klerk, Malissa Pols en Noor Haasdrecht kwamen als beste uit de bus. De studenten wonnen omdat ze 3 ideeën hadden die ook nog eens goed pasten bij het park. Ze bedachten een zonnetoren, programmeerbare ledverlichting en een vloer met energieopwekkende tegels.

De jury overtuigen

Het is de afronding van het project dat op de eerste dag van hun studie begon. Onder begeleiding van hun coaches hebben alle studenten hard gewerkt aan de uitwerking van de vraag hoe de Efteling duurzamer te maken is. Vol overtuiging wisten de beste groepen van de opleidingen de jury te overtuigen van hun vindingrijke resultaten.

Als prijs ontvingen deze studenten naast een etentje ook een boodschappentas, gemaakt van oude werkkleding van Eftelingpersoneel. Merel: “Hij ligt al klaar voor als ik boodschappen ga doen.”

Lees het hele artikel op Punt.