Studenten bedenken oplossing voor vieze wc-bril

Hangen boven een vieze wc-bril lijkt vanaf nu verleden tijd, want vier studenten hebben een concept bedacht waarmee de bril van de heren-wc schoon en droog blijft. Een van de bedenkers is Jairo Verlaan, vierdejaarsstudent Commerciële Economie bij Avans in Breda.

P-Pall, zoals de naam luidt, werkt simpel. Eigenlijk net zoals een stoel in het theater. De bril staat standaard omhoog. Wil je zitten, dan trek je hem naar beneden. Als je opstaat, gaat de bril automatisch weer omhoog. Je opvolger hoeft de bril dan niet aan te raken om hem omhoog te doen. En staande plassers kunnen op deze manier in ieder geval niet op de bril knoeien.

Brainstormen

Naast de Avansstudent, zijn Joren Straatman, Jeppe Oterdoom en Sibout Gooszen de bedenkers van P-Pall. De studenten leerden elkaar kennen tijdens een minor Ondernemerschap op de Hogeschool van Amsterdam. “Joren had het idee al veel langer in zijn hoofd, maar het wiel ging pas draaien toen we met z’n vieren begonnen te brainstormen”, vertelt de Avansstudent.

Het viertal werkt nauw samen. Jairo werkt aan het businessmodel, Jeppe is van de afdeling productie, Sibout neemt de promotie van P-Pall op zich en Joren is het manusje van alles.

Simpel en goedkoop

Investeerders denken de mannen voorlopig niet nodig te hebben. Jairo: “Ons product is simpel en goedkoop. We hebben allemaal een bedrag ingelegd, waarmee we al veel materiaal hebben ingekocht. En dankzij alle media-aandacht hebben we al best wat orders binnengekregen.”

Lees meer in Punt.