Studenten brengen liefde naar Brabantse spoorzones

Breng de spoorzones in Breda, Tilburg, Den Bosch, Eindhoven en Helmond met liefde bij elkaar. 18 studenten en oud-studenten van Avans-opleiding Communication & Multimedia Design Breda zijn deze week met die opdracht aan de slag. Komende vrijdag presenteren zij hun plannen aan Marianne de Bie, de Bredase wethouder van Werk, Inkomen en Cultuur.

In een week tijd gaan de studenten in 5 teams concepten verzinnen om Virtual Love in de spoorzones te brengen. Doel: mensen in de stations en de spoorzones verbinden.

De opleiding Communication & Multimedia Design mixt wetenschap, kunst, design en engineering en draait om human interaction. De opdrachtgever Zuidlijn kan dus verrassende en vernieuwende concepten verwachten.

#Superhoppalove

De inspiratie voor het project komt van docent Gé Smit. Gé: ‘We dachten eerst aan een ‘spoorzoen’. Daarmee zou je als je in Helmond op het station staat, iemand in Tilburg een zoen kunnen geven. ‘Dit idee zette mij en Ruth Giebels van Zuidlijn aan het denken: laten we studenten aan de slag zetten om met liefde als uitgangspunt naar de spoorzones te kijken.’ Het resultaat is dit project met het thema #superhoppalove

Het project wordt ondersteund door docent Frederik Duerinck en een team van alumni van CMD Breda: Thomas Huster, Sander Biemans, Jordy Moerland en Yannick Boers.

Zelf aan de slag met uitvoering plannen

Vrijdag pitchen de (oud)-studenten hun ideeën aan een jury. De meest veelbelovende ideeën kunnen dan werkelijkheid worden. Of dat ook daadwerkelijk lukt ligt aan de studenten zelf: als volgende stap in hun onderwijs zouden ze zelf een ondernemingsplan moeten maken en zorgen voor financiering.

Zuidlijn

Zuidlijn is een reeks van uiteenlopende culturele en creatieve events die de spoorzones van 5 Brabantse steden inhoudelijk én fysiek met elkaar verbindt. Beetje edgy en stoer, maar zeker ook liefdevol.