Start Slim helpt startende ondernemer vooruit

Studenten van Avans Hogeschool hielpen een startende ondernemer op weg met haar webshop in kampeerartikelen.

Inmiddels is ondernemer Janine Steenhuizen de trotse eigenaar van de webshop kekkamperen.nl. Consumenten vinden er aparte kampeeraccessoires die een kampeerplek vrolijker maken

Begeleiding door studenten

Via het programma Start Slim begeleidden studenten Janine bij haar ondernemersplan. In 6 weken tijd leerden zij haar om een volwaardig plan te schrijven. Zij gaven presentaties, tips en trucs waarbij alle verschillende onderdelen van het plan aan bod kwamen. Zoals marketing, social media, sales en bedrijfsadministratie. De studenten zelf werden op hun beurt begeleidt door een docent van het Avans Ondernemerscentrum.

Enthousiast

Janine Steenhuizen kwam in de WW terecht en wilde voor zichzelf beginnen. Door het UWV werd zij gewezen op het programma Start Slim, een initiatief van Avans, het UWV, de Belastingdienst en de Kamer van Koophandel. Een programma waar ze erg enthousiast over is.

Janine: “ik vond het fijn om deel te nemen aan het programma Start Slim. Het was erg leerzaam en positief om samen te werken met studenten en andere startende ondernemers. Ik ben nog nooit in mijn leven zo vaak uit mijn comfortzone getrokken als in die periode. Tijdens Start Slim moest ik een presentatie geven voor de groep. Heel eng, maar het ging me goed af. Kortom, ik had het niet willen missen.”

Start Slim

In 2012 is Start Slim opgestart. In totaal namen al zo’n 100 startende ondernemers deel. Een vast onderdeel is een start story van een ondernemer die eerder deelnam. In oktober 2016 mocht Janine haar verhaal doen. Ze vertelde dat ze haar webshop startte in de zomer van 2015 en dat de zaken steeds beter gaan. Het aantal bestellingen neemt toe en ook het aantal volgers op Facebook groeit.

Lees meer over Start Slim